Komodo/Rinca - Reisverslag uit Komodo, Indonesië van Jasper Borremans - WaarBenJij.nu Komodo/Rinca - Reisverslag uit Komodo, Indonesië van Jasper Borremans - WaarBenJij.nu

Komodo/Rinca

Blijf op de hoogte en volg Jasper

06 Augustus 2014 | Indonesië, Komodo

Pfffff dat was een kort nachtje. Ben tot een uur of 12 bezig geweest m'n blogs van de afgelopen dagen te uploaden. Had geen wifi dus vandaar dat ik er een paar tegelijk gedaan had. Helaas maar een paar foto's aangezien het internet zooo traag was dat 1 foto ongeveer 6minuten nodig had. Probeer er nog wel wat bij te plaatsen later.
Anyhow, 4uur de wekker, ff gedoucht om om 5uur klaar te staan voor het vertrek richting de haven. Ritje van een uur of 1,5 dus dat viel mee.
Afscheid genomen van onze bus, chauffeur en bijrijder en aan boord gegaan. We hebben een leuk bootje met wat zitjes, een slaapkamer met stapelbedden beneden en een half overkapt dak terras waar je ook kan slapen onder de sterren. Hoe gaaf is dat!?!?!?!?!?
As we speak ben ik dus onderweg richting Komodo om daar hopelijk 's werelds grootste hagedis te gaan zien. De Komodovaraan! Ze worden ongeveer 2,5meter en wegen zo'n 150kg!! Best een behoorlijk beest dus, Can't wait...
Zitten net lekker aan een drankje met een (groen) stukje cake van het uitzicht te genieten.
We zitten ongeveer 2 dagen op de boot. Benieuwd hoe het gaat 24uur/dag op elkaars lip ;) maar dat komt vast wel goed want het is een erg gezellige groep. Ook een heel gevarieerde groep maar dat maakt het ook wel leuk. Een paar vrijgezelle dames van rond mijn leeftijd. 2 vriendinnen (Renske en Yvonne) en Esther die alleen reist verder een gezin (Rene en Joyce) met een jongen (Brandon, slaap ik mee op de kamer). Astrid (met een heerlijk Twents accent :P) en Peter (mede fotograaf ;) ). Kai en Judith uit Limburg (Super gezellig). Bart en Margot (die oorspronkelijk uit Gilze komt!) Met hun kippetjes Pollo en Piri (haha, get it?!?!) Die waren er overigens niet bij, de kippetjes...
En Klazina een wat oudere vrouw die al in Indonesie was bij haar dochter.
Ben niet zo van het mensen beschrijven dit keer maar trust me het is kei gezellig ;)
Ik ga ff m'n theetje opdrinken en wat rondkijken, t.t.y.l.!
De tocht duurde wat langer dan gepland omdat we veel wind en stroming tegen hadden. We hebben er zo'n 9uur over gedaan wat normaal ongeveer 5-6uur zou zijn. Te laat dus om nog aan wal te gaan op Komodo aangezien het rond 18uur donker is en we rond 17uur aankwamen.
Dus anker uitgegooid en lekker wat gegeten in een baai met uitzicht op Komodo eiland! Nog gezellig wat gekletst en wat gedronken en op tijd gaan slapen om vroeg naar Komodo te kunnen. Ik ben met een stel op het dek gaan slapen. Stel jezelf het volgende voor: onder de sterren, in de buitenlucht en wakker worden met een zonsopkomst die je alleen in sprookjes ziet, echt super gaaf!!!
Op tijd ontbeten en rond 7:30 richting Komodo gevaren op zoek naar de varanen!
Eerst een hele veiligheids uitleg gekregen van de ranges? Bij elkaar blijven, afstand houden en nog wat instructies kregen we mee en toen ging de tocht beginnen. Na een stuk wandelen stond ik dan oog in oog met een huge ass Komodovaraan! Echt niet normaal hoe groot die beesten zijn en hoe totaal niet bang ze zijn. Echt awesome!!!!!!! En apart om 1,5 meter van een dier te staan die jou als maaltje ziet!
In totaal 3 varanen gezien een mannetje een vrouwtje en een jonkie. Na Komodo gingen we nog naar Rinca een van de 4 eilanden waar de varaan voorkomt.
Onze reisleider had te horen gekregen dat op Rinca een waterbuffel ten prooi gevallen was en er dus veel varanen bij waren. Na een flinke wandeling en wat varanen verder stonden we oog in oog met een groep varanen die niet veel over loeten van de buffel om het zo maar te zeggen.
Heel veel fotos en filmpjes later. Gingen we weer richting de boot om richting Labuan Bajo-Flores te varen. Onderweg nog wat gesnorkeld en tegen het donker kwamen we daar aan. Snel gedoucht om vervolgens wat te eten. Viel nog niet mee want het was overal super druk en weinig ruimte voor een grote groep. Maar uiteindelijk heerlijk gegeten. Ga zo m'n bedje opzoeken om eens lekker te gaan slapen. Morgen alweer verder!
Night -X-

• 07 Augustus 2014 - 22:11

Pama:

SPANNEND....zo,n komodovaraan ,wat een beest!!!

• 08 Augustus 2014 - 02:28

Jasper:

Bedankt allemaal voor de reacties! Super leuk om te lezen! Heb inmiddels al 1200 foto's gemaakt en veel gefilmd. Super gaaf hier maar mis jullie wel ;) even ontbijten en dan weer naar de volgende bestemming in Flores! Kus!

• 08 Augustus 2014 - 02:36

Jasper:

Haha, nee geen spacecake volgens mij ;-) xxxxx voor jullie en Borry!

• 08 Augustus 2014 - 11:04

Ivo:

Erg gave reisverslagen. Zou graag zelf de draken eens zien. Je maakt wel wat mee, zo.

• 08 Augustus 2014 - 11:26

Piet En Marianne Ketelaars:

He Jasper;
    KEI-LEUK om te lezen / zien waar jij bent en wat je allemaal doet.
    Geniet er intens van jongen, dat heb jij meer dan verdiend.
    Wij wensen je nog een hele fijne en mooie vakantie toe.
    Liefs Piet en Marianne xx