Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jasper Borremans - WaarBenJij.nu Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jasper Borremans - WaarBenJij.nu

Ubud

Blijf op de hoogte en volg Jasper

29 Juli 2014 | Indonesië, Ubud

Inmiddels al weer 2 dagen op Ubud Bali en ik ben al helemaal ingeburgerd. Super leuke groep maar ook super leuke locals!
Lekker vrolijk, vriendelijk en behulpzaam!
Hallo is trouwens in het Indonesisch ook hallo, hoe makkelijk wil je het hebben!
Na het vertrek van het vliegveld ingecheckt bij een erg gezellig appartementen complexje "puri dalem cottages".
Meteen bij aankomst even naar het monkey forrest geweest waar get echt stikte van de apen! Echt superieur om te zien!
S avonds met de hele groep wat gegeten wat erg gezellig was. Het is een lekker diverse groep van jong tot ouder maar het klikt allemaal erg goed. Met een paar nog wat gedronken na het eten in een gezellig kroegje met Bob Marley look-a-like en dito muziek.
Nog een fijn whiskytje op om vervolgens 'thuis' in een diepe slaap te vallen.
De volgende dag al weer op tijd op om te mountainbiken (ja jongens ik ga gewoon door in de vakantie ;) )
Erg gezellig, met tussenstops bij o.a. een lokaal markje en een crematorium.
Voor de rijke mensen is er een directe crematie weggelegd waar je een paar duizend euro's voor betaald. De minder bedeelde mensen hebben dat eens in de 5 jaar. De overledenen worden wel meteen begraven maar vervolgens na 5 jaar opgegraven om dan met de mensen die in die tijd zijn overleden gecremeerd te worden. Wat vervolgens een heeeel stuk minder kost.
Er indrukwekkend om te zien. Elke overledenen gaat in een eigen soort bed waar de naam op staat. Vervolgens na de crematie wordt het as op een soort vlotje geplaatst om uit te laten varen op zee. Een goed persoon zal gereïncarneerd worden.......
2 augustus zou deze ceremonie zijn maar dan ben ik alweer weg.
Het fietsen ging erg lekker en de gids had maar moeite om het allemaal bij te houden.
Bij terugkomst 'snel' wat gegeten omdat ik met een stel nog een activiteit geboekt had.
Raften! Niet zo'n truttig stukje maar een echt gaaf stuk met de nodige stroomversnellingen en afdalingen!
Een tochtje van ruim 2 uur, zeinat en echt helemaal top!
Net terug van de 'dirty duck' een restaurant tegenover dat erg lekker eten serveert in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden.
Net nog even een lekkere Bintang besteld (lokale pilsje) en nu lekker op het terrasje m'n blog aan het bijwerken.
Zo naar m'n bedje want morgen gaat om 4.00 de wekker voor het vertrek naar de Gili eilanden.
Wens jullie allemaal een hele fijne avond, aangezien die voor jullie net begint en tot snel!

• 29 Juli 2014 - 21:20

Fedde De Sherien:

Klinkt goed kerel! Wij zijn jaloers. Zijn nu al benieuwd naar het volgende verhaal. Have Fun!

Gr S & F

• 29 Juli 2014 - 21:55

Pama:

Klinkt heel leuk ...... Maar Bezoekje naar crematorium lijkt mij niet echt een vrolijke boel . Maar misschien wel interesant .
    Hoor graag nog meer verhalen ..xxxxxxxxx

• 30 Juli 2014 - 20:08

Paul:

Klinkt erg goed Jasper.
    Kan niet wachten op de de foto's.
    Geniet er van en houd ons op de hoogte.