Indonesië - kleine Soenda eilanden - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jasper Borremans - WaarBenJij.nu Indonesië - kleine Soenda eilanden - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jasper Borremans - WaarBenJij.nu

Indonesië - kleine Soenda eilanden

Blijf op de hoogte en volg Jasper

28 Juli 2014 | Indonesië, Denpasar

Naja, helemaal ready was ik niet anders was ik niet tot laat bezig geweest om al m'n spullen te verzamelen om het vervolgens in m'n backpack te proppen.
Had wel alles wat ik al in huis had mooi bij elkaar gelegd maar de rest was toch wel tot het laatste moment blijven liggen.
Snel nog wat inkopen gedaan. Extra accu voor m'n camera en natuurlijk een arsenaal aan vitamines, ORS, immodium en what not.
Het voelde toch allemaal een beetje als een dejavu al voelt het toch compleet anders.
Als je het me een jaar eerder had gevragen had ik waarschijnlijk binnen een paar seconden geantwoord dat 'alleen reizen' niks voor mij is. 
En daar sta je dan, rugzak op en helemaal alleen tussen een gigantische mensen massa op Schiphol.
Ben er eigenlijk niet echt mee bezig geweest. Begonnen als een idee en de voor en tegens tegen elkaar weggestreept tot er eigenlijk geen reden over bleef om niet alleen te gaan.
Super relaxed opgehaald door Fedde&Sherien die, samen met Ivo&Charlotte en m'n ouders op Borry passen (wat heb ik toch een geluk met een heel stel goede vrienden en familie).
Aangekomen bij vertrekhal 3 nog een dikke kus en knuffel en on my way i went.
Erg confronterend meteen bij aankomst om de immense bloemen zee te zien ter nagedachtenis aan de mensen die dezelfde bestemming hadden een kleine 1,5 week geleden maar nooit aangekomen zijn. Het blijft afschuwelijk en onwerkelijk dat zoiets gebeurd is. Heb er even gestaan en het was ontroerend en prachtig om te zien tegelijk. Na het condoleance register te hebben getekend ging ik door de draaideur naar binnen om m'n reis te beginnen.
Dankzij m'n handige Schiphol app wist ik al waar ik moest zijn maar toch nog maar ff dubbel checken, just to be sure. Aangezien ik niet rechtstreeks vlieg heb ik m'n tas laten insealen. Bij het afrekenen vroeg ik me toch af waarom ik dat niet thuis zelf had gedaan toch weer €9,- (tja toch n groot gedeelte Nederlander hè).
Ingecheckt bij nummertje 25 om vervolgens de douane door te gaan. Echt alles wordt geautomatiseerd want ik kon zelf m'n paspoort scannen en doorlopen. 
Tijd voor een hapje, ik zag de Mac al in m'n ooghoek maar heb besloten te gaan voor een heerlijk stokbroodje en een kopje koffie! Gate 5 was vlakbij dus ik heb lekker op m'n gemak wat gegeten en ben toen die kant op gekuierd. Daar aangekomen kon ik al meteen door de security check en niet veel later kon ik al boarden. Ik dacht nog bij mezelf, dit gaat allemaal wel te soepeltjes, hopelijk een goed voorteken voor de rest van de reis.
Vind het ergens best wel spannend maar heb er ook ontzettend veel zin in. Het reizen en ontdekken is way to leuk om het niet te doen als je alleen moet. Ik ga er vol van genieten, alles op me af laten komen er alles uithalen lekker genieten en mooie foto's maken.
De 12u durende reis ging ook erg voorspoedig 'lekker' wat gegeten met een rood wijntje erbij, captain america en the big bang theory. Kortom de uurtjes vlogen voorbij!
Het enige opmerkelijke was m'n buurman die serieus bleef eten! 3 ontbijtjes vond zelfs ik toch wat veel.
Ook de tussen stop in Singapore ging trouwens snel want ik kon meteen weer boarden!
Met een tijdsverschil van +6uur aangekomen op Denpasar Bali nog even wachten op wat nakomers onder het genot van een drankje om vervolgens de bus naar Ubud te pakken!
Keep you posted!


  • 28 Juli 2014 - 14:57

    Pama:

    Hoi japi...
    Fijn een berichtje dat je goed aangekomen bent.
    Wat een lange reis ...... Maar dan zie je ook wat !!!!!
    We zijn super benieuwd naar je verhalen en foto,s

    Heel veel plezier en

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Indonesië

Kleine Soenda eilanden

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2014

Sanur

13 Augustus 2014

Maumere

11 Augustus 2014

Ende

10 Augustus 2014

Bajawa

09 Augustus 2014

Ruteng
Jasper

Actief sinds 10 Juli 2014
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 7212

Voorgaande reizen:

27 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Indonesië

Landen bezocht: